8 клас


ЧАСТИНИ МОВИ


Іменник - ч.м., що означає предмет і відповідає на питання
хто? що?
                 
                     Назви істот                             Назви неістот
                      (хлопчик)                                   (парта)

ІМЕННИКИ БУВАЮТЬ:

 

                       Загальні                                    Власні
(всі слова загальновживані)                (власні назви)
Ріка,  людина….                                         Дніпро, Марія


НАЛЕЖАТЬ ДО РОДУ:
Чоловічого                      Жіночого                    Середнього
     (він)                                 (вона)                            (воно)
Місяць                                Хмара                            Сонце

Чисел є два:

Однина                                                                             Множина
Дерево                                                                                дерева

У реченні найчастіше виступає підметом або другорядним членом речення.





ЗМІНЮЄТЬСЯ ЗА ВІДМІНКАМИ

Називний – хто? що?           хлопець

Родовий – кого? чого?        хлопця

Давальний - кому? чому?        хлопцю

Знахідний -  кого? що?       хлопця

Орудний - ким? чим?        з хлопцем

Місцевий - на кому? на чому? На хлопцю

Кличний-              хлопче










Прикметник  - ч.м, що називає ознаку предмета і відповідає на питання який? Яка? Яке?


ЗМІНЮЄТЬСЯ:
За числами
ОДНИНА                                                      МНОЖИНА
 




ЗА РОДАМИ
Чоловічий ( яскравий)
Жіночий (яскрава)
Середній (яскраве)
За відмінками
 Називний                  гарна
Родовий                    гарної
Давальний                гарній
Знахідний                 гарної
Орудний                  гарною
Місцевій                на гарній


Уреченні виступає означенням і підкреслюється







Дієслово   ч.м , що означає дію предмета і відповідає на питання що робить?, що робив?, що буде робити? Що зробить? що буде робити?
ЗМІНЮЄТЬСЯ:
За числами
ОДНИНА                                                      МНОЖИНА
Робив                                                                    робили
За часами
Минулий                    Теперішній              Майбутній
Що робив?                      Що робить              Що буде робити?
Писав                             Пишу                      Буду писати
Неозначена форма дієслова відповідає на запитання що робити? Що зробити?  І МАЄ ЗАКІНЧЕННЯ –ти, -ть   ПИСАТИ
Доконаний вид                                 Недоконаний вид
Завершена дія                                               незавершена дія
Написав                                                    пише
Особи




Питання,
Дієслова,
Число
Особа
на яке дієслово
що змінюються



відповідає

Однина
1-ша
я
що роблю?
пишу, читаю, біжу, стою -

2-га 3-тя
ти він    1
що робиш?
пишеш, читаєш, бі­жиш, стоїш


вона воно і
що робить?
пише, читає, біжить, стоїть
Множина
1 -ша
ми
що робимо?
пишемо, читаємо, бі­жимо, стоїмо

2-га
ви
що робите?
пишете, читаєте, біжи­те, стоїте

3-тя
вони
що роблять?
пишуть, читають, бі­жать, стоять



Числівник ч.м., яка означає кількість предметів або порядок при лічбі і відповідає на питання скільки? (один, п’ять, десять) і який ? котрий? (перший, шостий, сотий)




Займенник – ч.м., яка вказує на предмет, але не називає його.

Я, ти, він, вона, воно, ми, ви, вони – особові займенники
Я, ми - 1-ша особа
Ти, ви  -2 особа
Він, вона, воно, вони - 3-тя особа


Прислівник –незмінна ч.м., яка відповідає на питання як?, де?, куди?, коли?
Уночі, додому, восени, ввечері, поважно, вгорі


Сполучники –і, та, але, бо, то

Прийменники –в , на, до, у.










Речення


Підмет –головний член речення, відповідає на питання
 хто?, що?. Підкреслюється


Присудок головний член речення, відповідає на питання що зробити?, що робити? Підкреслюється



Додаток другорядний член речення відповідає на запитання відмінків, крім називного. Підкреслюється



Означення відповідає на запитання який?, яка?, яке?
Підкреслюється





Обставина відповідає на запитання де? коли? звідки?.
Підкреслюється







Немає коментарів:

Дописати коментар