Клапушинська
Світлана Вікторівна має необхідну
педагогічну і психологічну підготовку. За останні роки рівень її професійної
майстерності виріс. Зараз це вдумливий, принциповий вчитель. Вона глибоко знає
нормативні документи про школу і керується ними в своїй роботі. Вчителька розуміє, що основним завданням
вчителя на сучасному етапі становлення й розвитку гуманітарної і демократичної
освіти – дати такий «інструментарій» у руки дитини, щоб вона вміла і хотіла
вчитися самостійно. Тому педагогічна діяльність Світлани Вікторівни відповідає
її методичній проблемі, яку вона вибрала для реалізації на 2011-2015 роки: «Формування життєвої компетенції в учнів та
підготовка їх до життя на основі впровадження інноваційних технологій навчання»
В ході її реалізації вона навчає учнів
основним видам мовленнєвої діяльності, постійно розвиває і поглиблює ступінь
засвоєння української мови і літератури. Світлана Вікторівна забезпечує
неперервність навчання з життєвими ситуаціями, вміє поставити цілі, які можна
реально досягти, чим викликає в учнів інтерес до вивчення предмету. Для
вчительки характерним є бажання навчити всіх учнів, тому на кожному уроці вона
пов’язує матеріал з життям, краєзнавством, майбутньою професією учнів.
Великого
значення вчителька приділяє мотивації
навчальної діяльності учнів на уроці. Своїм завданням вважає забезпечення
органічного зв’язку широких соціальних мотивів з навчальними інтересами і пізнавальними запитами учнів. Вона накопичує свій власний досвід у навчанні
і вихованні учнів. На своїх уроках Світлана Вікторівна вчить своїх вихованців
досліджувати , співставляти, порівнювати , шукати і знаходити істину. Розвиток
творчого і логічного мислення, різних видів пам’яті, уяви та фантазії,
комунікативно-творчих здібностей – ось завдання, які вчителька намагається
розв’язувати на кожному уроці. Тому на її уроках панує своєрідний «культ
праці», тобто прагнення вчителя і учнів робити все якнайкраще. Прагнучи
створити сприятливі умови для позитивної мотивації, Світлана Вікторівна
постійно враховує індивідуальне ставлення кожної дитини до навчання. Вчителька своєю поведінкою, поглядами,
переконаннями виховує учнів, а отже, викликає довіру, на неї хочеться бути
схожим, за нею хочеться йти. Це є надійними шляхами-критеріями позитивної
мотивації до учіння.
Світлана
Вікторівна переконана, що кожна дитина обдарована й талановита, тому вона
допомагає учням шукати в собі краще, сприяє набуттю ними додаткових знань,
умінь і навичок, залучає їх до науково-дослідницької діяльності зі свого
предмета. ЇЇ учні – активні учасники різноманітних творчих конкурсів, олімпіад,
турнірів. Так, в 2010 році її вихованці посіли 2
призових місця на районній олімпіаді з української мови, 1 місце в обласному
конкурсі «Екологічна казка», а також в конкурсах знавців української мови ім.
Петра Яцика, «Поетична пристань». Гордістю вчительки є перемога її вихованців в
обласному та Всеукраїнському етапі історико-географічної експедиції «Історія
міст і сіл України». Вчителька і сама постійно бере участь у різноманітних
вчительських конкурсах, результатом цієї праці є призові місця у конкурсах
«Дидактичні матеріали з української мови та літератури», «Розробки відкритих
заходів, присвячених Дню української писемності».
Світлана Вікторівна дотримується принципів планування навчальної та виховної роботи. Її
плани відзначаються різноманітністю
видів уроків, відсутністю шаблонів. Вміє працювати з комп’ютером. І впроваджує
ІКТ в навчальний процес.
Слід відзначити роботу вчительки над реалізацією плану саморозвитку. Все
це в підсумку забезпечує мовну грамотність, виховує в учнів любов до слова.
Світлана Вікторівна вважає, що організація роботи з книгою – найцінніше джерело
духовної культури, тому вчить учнів читати з потреби думати.
Вчителька вміє узгоджувати свої дії з діями педагогічного колективу,
цінує колективний досвід. Сумлінно виконує доручення колективу, дотримується
норм професійної етики. Користується повагою серед учнів, вчителів, батьків.
Директор школи: О. В.
Руденко
Немає коментарів:
Дописати коментар