субота, 1 лютого 2014 р.

Висновок про педагогічну діяльність вчительки української мови та літератури Первомайської ЗОШ І-ІІІ ступенів Вітовського району Миколаївської області Клапушинської Світлани Вікторівни


         Клапушинська Світлана  Вікторівна має необхідну педагогічну і психологічну підготовку. За останні роки рівень її професійної майстерності виріс. Зараз це вдумливий, принциповий вчитель. Вона глибоко знає нормативні документи про школу і керується ними в своїй роботі.  Вчителька розуміє, що основним завданням вчителя на сучасному етапі становлення й розвитку гуманітарної і демократичної освіти – дати такий «інструментарій» у руки дитини, щоб вона вміла і хотіла вчитися самостійно. Тому педагогічна діяльність Світлани Вікторівни відповідає її методичній проблемі, яку вона вибрала для реалізації на 2011-2015 роки:  «Формування життєвої компетенції в учнів та підготовка їх до життя на основі впровадження інноваційних технологій навчання»             
                                                                
     В ході її реалізації вона навчає учнів основним видам мовленнєвої діяльності, постійно розвиває і поглиблює ступінь засвоєння української мови і літератури. Світлана Вікторівна забезпечує неперервність навчання з життєвими ситуаціями, вміє поставити цілі, які можна реально досягти, чим викликає в учнів інтерес до вивчення предмету. Для вчительки характерним є бажання навчити всіх учнів, тому на кожному уроці вона пов’язує матеріал з життям, краєзнавством, майбутньою професією учнів.
         Великого значення  вчителька приділяє мотивації навчальної діяльності учнів на уроці. Своїм завданням вважає забезпечення органічного зв’язку широких соціальних мотивів з навчальними інтересами  і пізнавальними запитами учнів.  Вона накопичує свій власний досвід у навчанні і вихованні учнів. На своїх уроках Світлана Вікторівна вчить своїх вихованців досліджувати , співставляти, порівнювати , шукати і знаходити істину. Розвиток творчого і логічного мислення, різних видів пам’яті, уяви та фантазії, комунікативно-творчих здібностей – ось завдання, які вчителька намагається розв’язувати на кожному уроці. Тому на її уроках панує своєрідний «культ праці», тобто прагнення вчителя і учнів робити все якнайкраще. Прагнучи створити сприятливі умови для позитивної мотивації, Світлана Вікторівна постійно враховує індивідуальне ставлення кожної дитини до навчання.   Вчителька своєю поведінкою, поглядами, переконаннями виховує учнів, а отже, викликає довіру, на неї хочеться бути схожим, за нею хочеться йти. Це є надійними шляхами-критеріями позитивної мотивації до учіння.
         Світлана Вікторівна переконана, що кожна дитина обдарована й талановита, тому вона допомагає учням шукати в собі краще, сприяє набуттю ними додаткових знань, умінь і навичок, залучає їх до науково-дослідницької діяльності зі свого предмета. ЇЇ учні – активні учасники різноманітних творчих конкурсів, олімпіад, турнірів.     Так, в 2010 році її вихованці посіли 2 призових місця на районній олімпіаді з української мови, 1 місце в обласному конкурсі «Екологічна казка», а також в конкурсах знавців української мови ім. Петра Яцика, «Поетична пристань». Гордістю вчительки є перемога її вихованців в обласному та Всеукраїнському етапі історико-географічної експедиції «Історія міст і сіл України». Вчителька і сама постійно бере участь у різноманітних вчительських конкурсах, результатом цієї праці є призові місця у конкурсах «Дидактичні матеріали з української мови та літератури», «Розробки відкритих заходів, присвячених Дню української писемності».
                 Світлана Вікторівна дотримується принципів  планування навчальної та виховної роботи. Її плани відзначаються  різноманітністю видів уроків, відсутністю шаблонів. Вміє працювати з комп’ютером. І впроваджує ІКТ в навчальний процес.
                Слід відзначити роботу вчительки над реалізацією плану саморозвитку. Все це в підсумку забезпечує мовну грамотність, виховує в учнів любов до слова. Світлана Вікторівна вважає, що організація роботи з книгою – найцінніше джерело духовної культури, тому вчить учнів читати з потреби думати.
              Вчителька вміє узгоджувати свої дії з діями педагогічного колективу, цінує колективний досвід. Сумлінно виконує доручення колективу, дотримується норм професійної етики. Користується повагою серед учнів, вчителів, батьків.


Директор школи:                                       О. В. Руденко

Немає коментарів:

Дописати коментар